Samsung CE137NEM-X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CE137NEM-X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Henk 26-11-2015
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

De uitstroom openingen van de hetelucht oven kunnen de warmte niet gelijkmatig verdelen. Op de vierkante bakplaat worden de randen van b.v.b een appeltaart niet gaar. De grill werkt ook niet naar mijn zin. Het draaiplateau was al enige tijd kapot. Gisteren gaf het hele apparaat na vier jaar de geest terwijl je toch mag verwachten dat een dergelijk oven een levensduur heeft van 10 jaar. Kortom een slechte ervaring met dit product. Voorlopig even geen Samsung meer.

Chrisvans 24-08-2015
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Na 4 jaar trouwe dienst is hij er plotseling mee opgehouden. Hopelijk is hij nog te repareren voor een goede prijs. :S

Heeft het de afgelopen jaren goed gedaan. Pizza, ovenschotels, ontdooien en opwarmen ging goed. Alleen de grill werkte niet zo goed. En de tijdklok liep snel achter.

Voordeel is dat hij veel inhoud heeft en redelijk makkelijk te bedienen en is.

Chrisvans 16-12-2015

Inmiddels is er een zekering vervangen en doet hij het weer prima. De kosten van de reparatie waren € 50,-. Maar zolang hij het doet is het een goed apparaat!

Haaque 27-11-2014
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

De combi magnetron heeft het 2 jaar en 2 maanden naar volle tevredenheid gedaan. De vormgeving vind ik echt fantastisch. Echter van het ene op het ander moment is het afgelopen. 2 maanden na het verstrijken van de garantieperiode. (typisch gevalletje pech volgens de verkoper)Eerst een keer of vier sprongen de stoppen eruit, en nadat we hadden geconstateerd dat dat precies gebeurde wanneer de deur van de magnetron open ging (ook al draaide er geen programma) hield hij er helemaal mee op. Kijk je vervolgens op kieskeurig, dan is het wel duidelijk dat Samsung hier een wanproduct heeft gefabriceerd. Geen Samsung meer voor mij. Toch maar weer terug naar Sharp!

Philippe 13-03-2014
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

De combi heeft het 2 jaar en 3 maanden perfect gedaan. Absoluut geen klachten.
Maar, van de één op de andere dag is hij stuk. Niks doet het meer en dat is best lastig met een kleine baby in huis. Je mag absoluut meer verwachten van een merkproduct. Samsung jullie hebben hier steek laten vallen op het gebied van degelijkheid!

paula30 14-03-2014

Philippe Als niets meer werkt dan zou je denken geen stroom er op. De kans is heel groot dat er een zekering in zit die is door gebrand. Mischien weet iemand het antwoord of hij gezekerd is? en waar die zit ?

paula30 14-03-2014

Philippe Heb op internet wat gevonden ! Dus ff openschroeven en kijken of het de zelfde is.

Is het zo laat het weten !

Danny1914 08-01-2014
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Ik heb deze magnetron net 2 jaar en nu dus kapot. ik heb hem gisteren nog gebruikt maar vandaag zo dood als een pier. Hiervoor heb ik jarenlang een samsung magnetron grhad waar ik heel tevreden over was en daarom koos ik voor deze combi van Samsung maar deze blijkt waardeloos. Heeft wel heel veel mogelijkheden maar wat heb je daar aan als hij maar ongeveer 2 jaar meegaaat!

dagplukker 26-12-2013
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

In 2011 gekocht bij BCC. Na driekwart jaar viel het grill-element uit. Apparaat een paar weken kwijt voor reparatie. Twee maanden geleden begon hij te ratelen en herrie te maken. Toen bleek de vin los van de motor te zitten.... Vandaag opnieuw het grill elelement kapot....
WAARDELOOS APPARAAT, GAAT NU WEG, NOOIT MEER SAMSUNG!!

lodewijk1 23-08-2013
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Heb deze samsung C137 NEM in 2010 bij BCC gekocht. Werkte prima. Echter na iets meer dan twee jaar vielen telkens de stoppen uit. Ik kwam erachter dat dat aan de magnetron lag. BCC gebeld die wilden niets doen behalve naar samsung sturen en een hoge rekening declareren. Ik kwam er achter dat met een niet geaard verlengsnoer er niets aan de hand was. Heb toen een niet geaard stekker gemonteerd. Ik weet uiteraard dat dat gevaarlijk is maar ik denk dat een magnetron ook vaak aan een gaard stopcontact is verbonden. Al met al was ik weer een jaar uit de brand. Totdat een maand of twee geleden dat k.. ding weer uitviel. Toen een nieuwe zekering geplaatst. Na een maand weer kaduuk. Kortom slechte service van Samsung en BCC. Uit principe koop ik daarom geen Samsung meer.

sikkel 20-04-2013
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Zoals sommige reviews beweren dat pizza bakken niets is daar heb ik geen problemen mee ondervonden, verse pizza gemaakt en was heerlijk. Magnetron werkt ook perfect. Toevallig net ovenfrites gemaakt topfrietjes. Afbakbroodjes en croissants waren ook perfect dus ik vind dit een Topprodukt van Samsung CE137 NEM-X

florijn11 23-05-2013

Hoe bak je broodjes af ?

sikkel 23-11-2013

Zo even een update , vandaag 23-11 een brief van de reparateur (selectro)
of ik even 111,93 euro wou betalen voor de val en stoot schade welk deze zou hebben??????? nl heen gebracht met een defect aan de display (Voorkant). nu moest de achterunit vervangen worden. is opgelost krijg een nieuwe Combi-Magnetron van BCC.
hopelijk gaat deze langer mee dan 7 maanden. fingers crossed

sikkel 05-11-2013

update : magnetron nu voor 2e keer terug naar BCC (1e keer Draadboom vervangen , nu 2e keer 1 grote lichtflits in magnetron een alles blijft branden maar doet niets meer ) Denk goed na voor je deze magnetron koopt

Larslazi 22-01-2013
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Deze combi oven staat goed aangeschreven maar is niet veel. Hij haalt de temperatuur niet die hij hoort te halen, het handvat brak af na een jaar ongeveer, na 2 jaar is hij er gewoon helemaal mee opgehouden. Een AFRADER dus.

rushyyz 05-01-2013
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Na 14 jaar begon mijn oude (zeer goede) Samsung magnetron wat achteruit te gaan en moest er een nieuwe komen. Deze magnetron in juni 2012 gekocht, eigenlijk puur op basis van de gemiddelde reviews op Kieskeurig.

Gelijk in het begin leek het er op dat de oven wel heel erg lang aan moest staan om het gewenste effect te hebben (een appeltaart moest een uur langer in de oven dan voorheen, dus 2 uur ipv 1 uur). Ook broodjes warm maken duurde veel langer dan normaal.

Ik heb toen een oventhermometer gekocht en wat bleek: Als de oven aangeeft (zowel bij pre-heat als normaal) dat hij 200 graden is, dan is het in werkelijkheid ongeveer 145 graden. Dat is een fors verschil. Ook de maximale temperatuur van 250 graden haalt hij bij lange na niet. Het stopt gewoon bij ca. 190 graden.

Om bijvoorbeeld een taart te maken op 180 graden moet de oven dus op 250 gezet worden (dus ook veel langer voorverwarmen en veel meer energieverbruik), zodat de daadwerkelijke temperatuur rond de 180 graden is. Na een keer of 10 gemeten te hebben, besloten om hem terug te brengen. Na zes (!!) weken mocht ik van Samsung een nieuwe ophalen want het zou niet te repareren zijn.

Bij de nieuwe oven exact hetzelfde probleem: Ook bij deze werd de oven niet warm genoeg en is hij ongeveer 50 graden minder warm dan hij aangeeft. Drie keer gemeten en weer terug gebracht.
Correct in Rotterdam heeft dit goed opgelost; ik kon een andere uitzoeken of mijn geld terug krijgen. Ik heb gekozen voor de Sharp R-940(IN). Deze lijkt zijn werk wel goed te doen. Ik zal hierover later een review schrijven als ik hem langer in gebruik heb.

Samenvattend voor deze Samsung:

Design:
Wat een lelijke magnetron is dit! Hij lijkt op een ouderwetse tv uit de jaren 60. Maar voor een magnetron is uiterlijk niet heel belangrijk. Andere magnetrons zien er veel moderner uit.

Magnetronfunctie:
De 900 watt magnetron is slechts in hele grote stappen aan te passen: van 900 watt ga je direct naar 600 watt of lager. Veel magnetron maaltijden worden geadviseerd klaar te maken op 700 of 750 watt. Dat is bij deze dus niet mogelijk.
Erg onhandig en niet logisch.

Ovenfunctie:
Dramatisch. Zoals hierboven beschreven wordt de oven niet heet genoeg. Bij Correct zijn meerdere van deze magnetrons ingeleverd met hetzelfde probleem (ik dus ook twee keer) en op Kieskeurig hebben ook meerdere mensen deze ervaring.
Als je gebruik maakt van de oven, koop dan een andere magnetron!

Grill:
Niet gebruikt, kan ik niets over zeggen

Al met al was dit voor mijn gebruik dus een miskoop. Gezien alle andere reviews en mijn ervaring nu, is dit dus iets wat veel (misschien wel altijd) voorkomt bij deze oven.

rushyyz 15-06-2013

Op verzoek even snel in het kort mijn ervaringen met de Sharp R-940(IN):

Ik heb hem nu ongeveer een half jaar in gebruik en de magnetron doet precies wat hij moet doen:

Design: Mooie en vooral ook grote magnetron.

Magnetronfuntie: 1050 Watt en in te stellen per 10%. Dus 100% - 90% - 80%, enz. Prima, zo hoor het ook.

Ovenfunctie: Goed. Haalt niet helemaal de temperatuur die heij aangeeft, maar wel bij benadering. 200 graden is ongeveer 190 graden en dat is goed genoeg. Voorverwarmen duurt ook niet lang.

Grill: Nog niet gebruikt.

Twee kleine puntjes die beter hadden gekund:
1) Als de oven voorverwarmt en de gewenste temperatuur bereikt, piept hij vier keer. Bij het aflopen van de ingevoerde tijd piept hij slechts één keer. Omdat de magnetron lang afkoelt, hoor je niet het verschil tussen het verwarmen en afkoelen. Als je het ene piepje hebt gemist, weet je dus niet dat de oven klaar is.

2) Ook bij het gebruik van de magnetron koelt hij af. Zelfs bij het ontdooien van een boterham (ca. 20 seconden) blijkt hij na het aflopen van de tijd zeker 10 tot 20 seconden hetzelfde geluid maken. Dat vind ik raar en heb dat bij een magnetron niet eerder mee meegemaakt.

Al met al een prima magnetron, en een goede keuze voor mij. Ik ben er zeer tevreden mee.

Patriciadebest 13-06-2013

Hoi, al wat meer info over de sharp r940(in) hopelijk is die wel beter en weet ik gelijk welke ik dan wel kan kopen ;-)

paula30 14-06-2013

Mijn ervaring met de CE137NEM is totaal probleemloos.
ruim 2 jaar in gebruik en de oven gebruik ik haast elke dag om voorgebakken broodjes knapperig bruin te bakken en dat in 12 min op 220gr
ovengerechten en pizza's gaat allemaal prima.
Zo ga ik te werk bv Pizza's: 2 tegelijk een op het lage rooster een op het hoge rooster gewoon op de draaiplaat zetten maar eerst!
De oven voor verwarmen met de toets (FAST) is hij op tempratuur (dat is +- 240gr} toets STOP indrukken Pizza's er in en dan de oven aan zetten (Propellertje) op 200gr na 20 min zijn ze knapperig en gaar.
Ik heb het vermoeden dat veel mensen de toets (FAST) niet gebruiken om snel op te warmen want dat scheelt veel baktijd.
Dit is mijn 2e Samsung in 6 jaar tijd en 100% tevreden.

richard684 04-10-2012
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Na 7 maanden al kapot, en na wat na lezen op internet lijken meer mensen dezelfde problemen te hebben.

Oven is kapot gegaan tijdens gebruik van de hete lucht, met een harde knal en flits (Verwarmingsspiraal doorgebrand?).

Pluspunten:
Erg ruim van binnen
zeer groot draaiplateau.
Goede oven rooster en bakplaat.

Minpunten:
Wordt erg heet van buiten tijdens gebruik oven
Maximale tijdsduur oven:60 minuten (terwijl magnetron op 90 minuten te zetten is?)
Zeer gammel/goedkoop rooster voor het draaiplateau.
Na 7 maanden al kapot.

florijn11 09-06-2013

Je hebt 2 jaar garantie.
hoe is dit afgewerkt

Robamersfoorthes 02-09-2012
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Leuk uitziend apparaat maar voor pizzas moet je m echt niet willen gebruiken, simpelweg WAARDELOOS als jewil gaan werken met de crisp functie. Het blijft een slappe hap en dus moet je de oven functie gebruiken. Hiervoor hadden een philips en die werkte prima. Daarnaast was de samsung al na een maand kaopt, het draaiplateau functioneerde niet meer.
Ergo: wil je een lekkere pizza snel klaar hebben, koop dan geen ce137nem

simke 26-08-2012
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Oven werd 40 koeler dan aangegeven. Een pizza bakken duurde op de op de verpakking aangegeven tijd bijna drie kwartier ipv 12 minuten. (cake bakken duurde meer dan anderhalf uur!) Dus na 3 dagen kon hij al terug voor reparatie.
Volgens Samsung is er niets aan de hand. De bijgeleverde temperatuurkaart laat zien dat de oven in de 250 graden Celsius stand opwarmt tot 260 en vervolgens dat de temperatuur weer terug loopt om rond 210 graden te blijven hangen gedurende de rest van de bereidingstijd. Oftewel 40 graden koeler dan ingesteld. Een kleine afwijking vind ik niet erg, maar dit is erg veel.
Samsung zegt dat dit binnen hun specificaties valt en wil er verder niets aan doen.
(gelukkig mag ik van de verkoper -Modern- een ander merk uitzoeken, zij vinden dit ook een te groot verschil)

Ook is de handgreep al beschadigd. Deze is van wit plastic met een heel dun laagje verf oid. dat is er in die paar dagen al afgesleten.

Deze combi beloofd veel, maar blijkbaar moet je maar net geluk hebben er één te krijgen die wel de temperatuur haalt. Voor mensen die alleen pizza's opwarmen of broodjes afbakken prima, maar wil je meer, dan kun je beter iets anders zoeken. Of het risico nemen en het niet erg vinden hem eerst twee weken voor reparatie kwijt te zijn voordat je je kunt beroepen op je garantie. Koop hem dus wel bij een winkel die goede service op dat gebied levert.

Paula30 28-08-2012

Simke hebben we het hier nou over de CE137NEM.X ?
De hand greep (van de deur anders weet ik niet) is bij mij zilverkleurig en beslist niet gelakt maar kunststof.Na haast een jaar dagelijksgebruik geen krasje te zien.wat de ovenstand betreft zet ik hem altijd op voorverwarmen (FAST) een maal op tempratuur broodjes er in en de ovenstand op 200 graden na 10 min heb ik goudbruine broodjes een piza is in deze stand na 10-12 min helemaal gaar en knapperig.dus is er zeker iets niet in orde met het apparaat. of een ander type mischien?

Bert-tft 25-01-2012
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Heb nu de oven een half jaar in mijn bezit.
Het magnetrongedeeltje doet het best.
De rekjes die je in de oven moet plaatsen bij normaal ovengebruik zijn onhandig te plaatsen en te verwijderen, aan de rechterzijde is dat een gepriegel.
Ernstiger is de temperatuurafwijking van de normale oven. Toen mijn vis half rauw er uit kwam heb ik een oventhermometer aangeschaft. Geen prul van de Blokker, maar een olie gevulde, deze:

De thermometer heb ik in het midden van de oven gehangen. Lees mee en huiver.
Snel voorverwarmen tot 220 gr: de oven piept bij 100 graden dat op temperatuur is!
Dan maar op de normale ovenstand.
Na 15 minuten op 220 graden is de oven in werkelijkheid 150 graden. Bij de maximale stand (250 graden) wordt ie niet warmer dan 180 graden.
Dit is echt hele foute boel.

paula30 16-04-2012

Bert er is vast iets mis met je thermostaat, hij moet makkelijk minimaal 220 graden kunnen halen maar er zit garantie op dus maak daar gebruik van.
(ik maak ook vis schotels er mee en altyd prima)

harry27 31-12-2011
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Mooie oven met veel mogelijkheden. Hiervoor hadden we een sharp oven, de Samsung is veel stiller. Een groot nadeel van de Samsung t.o.v. de Sharp is dat de oven aan de buitenkant erg heet wordt. Kijk dus uit dat je er geen spullen op zet. Bij de Sharp was dat geen probleem.

grun 04-12-2011
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Ik heb deze magnetron gekocht vanwege de vele positieve reviews hier op Kieskeurig. Mijn vorige magnetron was een goedkoop ding van de discountwinkel, was eigenlijk te klein en maakte een enorm snerpend geluid tijdens het gebruik.

Deze Samsung is aangenaam stil voor wat betreft het magnetron gedeelte. Bij het heteluchtprogramma gaat af en toe de ventilator snel draaien en dat is goed te merken. Er worden veel accessoires bijgeleverd, waarvan ik het stomen nog niet gebruikt heb. Het apparaat ziet er modern en strak uit. Hij is ook supersimpel schoon te maken en te houden. Jammer vind ik dat de toetsen niet verlicht zijn, hij staat in mijn keuken op een slecht verlichte plaats. Ook had ik graag gehad dat het volume van de signaalpiepjes regelbaar zou zijn, het is nu net iets te hard. Het geluid is wel helemaal uit te schakelen.

De automatische functies werken goed, maar het eten wordt dan net een beetje te gaar naar mijn smaak (verbrande randjes van de pizza bijvoorbeeld). Dat instellen doe ik in het vervolg met de hand, wat gelukkig dankzij de goede manual kinderspel is.

Ik kan deze magnetron van harte aanbevelen, de prijs viel me ook erg mee. Over de duurzaamheid valt nog niks te zeggen na een paar weken natuurlijk. Toch een 9 gegeven, gezien de goede ervaring met het merk Samsung.

Michael Kieft 07-03-2011
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Zeer praktisch apparaat en vele mogelijkheden.Vooral het stoom programma is echt fantastisch. Goede en snelle service van Internetshop

Miekii 10-02-2011
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Sinds een aantal weken deze Samsung combi magnetron in gebruik. Eerst had ik een Whirlpool (die beste koop van okt. 2010 scheen te zijn). Deze deed helaas totaal niet aan mijn verwachtingen (werd niet bruin, gaar, etc).

Daarom na een uitgebreide (review-)speurtocht deze Samsung aangeschaft via de Internetshop.

Wat een heerlijk apparaat!! Werkelijk alles is gelukt tot nu toe. De magnetron werkt prima.
Maar de oven: GEWELDIG. Voorverwarmen (bijv. 160 - 220 graden) is in 5 tot 7 minuten gebeurd. Vervolgens komen pizza's, koekjes, ovenschotel, appelflappen etc. er heerlijk (en bruin) uit. (voorbeeld: diepgevroren pizza was in 8 min. klaar d.m.v. de speciale snackfunctie (zonder oven voor te verwarmen!))

Eerst twijfelde ik om de NM-versie te nemen. Maar ik ben toch blij dat ik de NEM-X versie heb gekozen. De extra functies, namelijk stomen en krokant bereiden, bieden toch net dat stukje luxe. Voor 30 euro meer heb je dus meer bereidingswijzen, maar krijg je ook nog eens een speciale stoom- en bruineerschaal erbij.

Samsung levert er voor deze versie veel accesoires bij, zoals twee staande rekjes, vierkant ovenrek, ovenplaat, bruineerschaal en stoomplaat + deksel.
Daarnaast is de gebruiksaanwijzing erg prettig met allerlei kooktips met instellingen voor magnetron, oven, grill, stomen etc. voor verschillende producten.
Het apparaat maakt weinig herrie. De reinigingsfunctie heb ik nog niet geprobeerd.

Deze magnetron is absoluut een aanrader!

Internetshop communiceerde en leverde snel.

meyeringc 22-12-2011

Gezien jouw enthousiasme zou k je het volgende willen vragen:
Welke functies kun je combineren?

Mara 27-11-2010
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Heb deze combimagnetron nu een maandje in bezit.

Heb 'm gekocht omdat ik een betere en grotere oven wilde. Vriendin die ook veel bakt raadde een samsung aan.

Heb al veel gebakken: taarten, muffins, quiches, pizza, broodjes. Alles komt er heerlijk uit! En volgens de temperatuur en tijd van het recept. Ben helemaal blij met mijn keuze.

Heb ook de stoomfunctie al eens gebruikt voor sperziebonen. Ook helemaal top.

De magnetronfunctie voor het opwarmen ook makkelijk met de voorgeprogrammeerde programma's.

Heel compleet apparaat met ovenrooster, bakplaat, stoomding, roosters voor in de magnetron en een steam clean bakje.

margug 21-09-2009
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Wat een verademing na onze oude magnetron die defect was geraakt. De Samsung heeft een scala aan mogelijkheden, die we vermoedelijk niet allemaal zullen gebruiken maar de opties die we hebben gebruikt gaven uitstekende resultaten. Snel en relatief geruisloos. Vooral de stoomfunctie bewijst ons goede diensten hoewel ook de combinatieprogramma's heel nuttig zijn. We zijn er blij mee. GAG

johp 30-12-2008
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Combimagnetron sinds juni 2008 in bezit. Voorverwarmen oven gaat zeer langzaam. Dit werkt alleen via de snel voorverwarm stand, op gewone oven stand wordt de 220 of hoger nooit bereikt. Na het voorverwarmen koelt de oven snel af bij het plaatsen van een gerecht en komt eigenlijk nooit meer op temperatuur. Bij het voorverwarmen naar 220 of 250 gaat de oven regelmatig helemaal uit. Na een tijdje afkoelen komt het display weer terug en is de oven gereset.
In december 2008 is de magnetron functie kapot gegaan. Vermoedelijk door een vonk in de oven doordat je stalen rekjes in de zijwand plaatst voor de ovenplaat, welke in de magnetron stand soms te dicht bij het centrale rooster komt.
Hiervoor ervaring met Sharp gehad. Had bovengenoemde problemen niet, alleen de bekende (oude?) kwaal van uitvallen van display.

Cigi L 14-10-2008
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

sja, wat zal ik zeggen; apparaat gekocht vanwege de stoomfunctie, maar ik ben er nog niet helemaal lekker mee..
Ik krijg niet de indruk dat ie goed stoomt.
Ook wat weinig ruimte om een hele maaltijd in 1 keer te bereiden. (dus aardappels en groente en vis samen bijvoorbeeld, al helemaal niet voor meer dan 1 persoon)
Jammer.

Als magnetron functioneert hij goed.
als hetelucht oven ook.
Ziet er prachtig uit!

Pennevogel 31-08-2008
Geschreven voor: Samsung CE137NEM-X

Nu zes weken in gebruik. Bevalt zeer uitstekend. Resultaten prima. Kochten dit apparaat mede vanwege de stoomfunctie omdat wij groenten en aardappelen vaak stomen. Het is met name deze functie die wij eigenlijk nooit gebruiken. Geeft nl. geen tijdwinst t.o.v. stomen in een stoompan c.q. korfje. Wel handig is de stoomclean functie om de oven inwendig te reinigen. De houder ervan bevestig je magnetisch aan de rechterzijwand. Kochten ook een nieuwe muffinvorm met een breedte van ruim 35cm. Deze past direct in de zijsteunen. Op die manier niet het standaard rooster nodig. Voor afbakbroodjes is het handig deze buiten de oven al op het rooster te plaatsen en vervolgens met rooster en al op het draaiplateau te plaatsen. Op die manier staat de oven minder lang open en is er minder warmteverlies. ook prettig is de knop snelle voorverwarming. Zelfs op 250 graden is de oven binnen 10 minuten op temperatuur en houdt deze vervolgens 10 minuten vast. Al met al een geweldige aanwinst